Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

Tips για ασφαλή τερματισμό στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Δεν είναι καθόλου τυχαίο που ο Μαραθώνιος της Αθήνας, εκείνος που ονομάζεται και Αυθεντικός λόγω της πρώτης αναβίωσης του 1896, θεωρείται από τους περισσότερους δρομείς παγκοσμίως και ο πιο απαιτητικός σε επίπεδο διαδρομής.

του Νίκου Δημητριάδη

www.myathlete.gr

Περίτρανη απόδειξη για τον συγκεκριμένο ισχυρισμό αποτελεί και ο χρόνος – ρεκόρ της διαδρομής του που είναι περισσότερα από οχτώ λεπτά αργότερος από τον πρόσφατο εκπληκτικό χρόνο του Κιπτσόγκε στο Μαραθώνιο του Βερολίνου (2018).

Συγκεκριμένα, το ρεκόρ στη διαδρομή του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας έχει από τις 9 Νοεμβρίου 2014 ο Κενυάτης Φελιξ Κιπτσιρτσιρ Κόντι με 2 ώρες 10 λεπτά και 36 δευτερόλεπτα.

Οι μεγάλες και συνεχείς ανηφορικές κλίσεις που χαρακτηρίζουν τη διαδρομή από το 18ο ως και το 31ο χιλιόμετρο, η μονίμως κατηφορική διαδρομή από το 31ο και ως τον τερματισμό, αλλά και οι ακραίες καιρικές συνθήκες που επικρατούν (ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια – από το 2012 και μετά) την ημέρα τέλεσής του, καθιστούν το Μαραθώνιο της Αθήνας μεγάλη πρόκληση, τόσο για τους elite δρομείς, όσο και για τους απλούς καθημερινούς αθλούμενους.

Την ώρα που η δρομική κοινότητα αναρωτιέται αν θα «σπάσει το φράγμα» των δύο ωρών στα 42.195μ., στην Ελλάδα αναρωτιόμαστε πότε θα έχουμε μια επίδοση κάτω από τις 2 ώρες και 10 λεπτά. Αυτή η διαφορά είναι η μεγαλύτερη απόδειξη της δυσκολίας του αγώνα, που απαιτεί μεγάλη σύνεση και προσοχή από πλευράς εκείνου που τον επιχειρεί.

Στο πλαίσιο αυτό, θα αναφέρω μερικές «συμβουλές προς ναυτιλομένους», προκειμένου να επιτύχουν έναν ευκολότερο τερματισμό. Έχουμε και λέμε:

  • Την εβδομάδα πριν από το Μαραθώνιο προσπαθούμε να ξεκουραζόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο και να ακολουθήσουμε ένα διατροφικό πρόγραμμα υδατανθράκωσης. Αν μπορούμε, από την Πέμπτη (ή και πιο νωρίς), παίρνουμε άδεια από τη δουλειά μας για να ξεκουραστούμε. Όλη την εβδομάδα πίνουμε αρκετά υγρά.

  • Δεν κάνουμε δοκιμές την ημέρα του αγώνα σε: ρούχα, παπούτσια, διατροφικές συνήθειες και νόρμες ύπνου. Τρέχουμε με ρούχα που έχουμε ξανατρέξει, φοράμε παπούτσια δοκιμασμένα και σε καμία περίπτωση καινούργια και δεν κάνουμε δοκιμές, ούτε στο πρωινό που θα φάμε την ημέρα του αγώνα, ούτε και στα ενεργειακά βοηθήματα (gels, μπάρες κλπ) που θα επιλέξουμε κατά τη διάρκειά του. Προτιμάμε ό,τι έχουμε δοκιμάσουμε και ξέρουμε ότι δεν μας πειράζει με τον οποιονδήποτε τρόπο.

  • Μια καλή τακτική αντιμετώπισης της αναμονής πριν την εκκίνηση είναι τα παλιά ρούχα. Φοράμε ρούχα που δεν χρειαζόμαστε πάνω από τα τρεξιματικά μας, τα οποία και κρατάμε μέχρι και την είσοδό μας στο μπλοκ εκκίνησης. Έτσι κρατιόμαστε ζεστοί. Πριν ξεκινήσουμε, τα βγάζουμε και τα πετάμε στο πλάι. Η διοργάνωση τα μαζεύει στο τέλος και τα προσφέρει σε κοινωφελή ιδρύματα.

  • Τα τελευταία χρόνια ο καιρός την ημέρα του αγώνα είναι καλοκαιρινός. Αυτό αυξάνει την αφυδάτωση που προκαλείται από την προσπάθεια. Πίνετε νερό (έστω και 2 – 3 γουλιές) σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού (ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας πλεονεκτεί των άλλων μαραθωνίων στο θέμα του ανεφοδιασμού με σταθμούς κάθε 2,5χλμ) και, αν μπορείτε, κρατείστε το μπουκαλάκι στο χέρι σας για μια γουλιά ακόμα στα μισά από τον ένα σταθμό στον άλλο.

  • Γενικότερα στο Μαραθώνιο, αλλά ιδιαιτέρως στο Μαραθώνιο της Αθήνας, βρίσκει απόλυτη εφαρμογή το σλόγκαν: «πάω αργά γιατί βιάζομαι». Η απαιτητική διαδρομή του δεν συγχωρεί λάθη στο συγκεκριμένο τομέα. Ξεκινήστε αργά. Μη βιάζεστε και μην παρασυρθείτε από ένα γλυκό κατηφορικό κομμάτι που υπάρχει εκεί κοντά στο 17 – 18ο χιλιόμετρο. Είναι δύσκολος ο δρόμος μέχρι τον τερματισμό. Όσοι «συγκρατηθείτε» στην αρχή του αγώνα, ειδικά μέχρι το 10 – 15ο χιλιόμετρο, θα ανταμειφθείτε στη συνέχεια.

  • Τέλος, στο 31ο χιλιόμετρο της διαδρομής, οι ανηφόρες τελειώνουν και ο δρόμος ξεκινά να κατηφορίζει. Μη βιαστείτε να αναπτύξετε αμέσως ταχύτητα. Οι μυς των ποδιών σας, που «τεμπέλιαζαν» κατά τη διάρκεια της ανηφόρας, θέλουν λίγο χρόνο για να «πιάσουν δουλειά». Δώστε τους δυο – τρία χιλιόμετρα σταδιακής επιτάχυνσης για να μπουν ομαλά στο παιχνίδι.

Σημαντικές παρατηρήσεις:

  • Το τρέξιμο ενός Μαραθωνίου δεν είναι απλό πράγμα. Μην το παίρνετε αψήφιστα. Αν δεν έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα, μην το επιχειρήσετε. Οι απαιτήσεις της απόστασης είναι αμείλικτες. Και η υγεία μας αδιαπραγμάτευτη. Ο αγώνας κάθε χρόνο είναι εκεί. Αν δεν προλάβατε φέτος, τον τρέχετε του χρόνου.

  • Αν κατά τη διάρκεια της διαδρομής αισθανθείτε οποιαδήποτε δυσφορία ή αδιαθεσία, μην το ρισκάρετε. Σταματήστε στο πλάι και ζητείστε βοήθεια από τους αμέτρητους τραυματιοφορείς και γιατρούς που προσέχουν τους δρομείς σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.

Από τη μεριά μου εύχομαι σε όλους τους δρομείς καλό και χαμογελαστό τερματισμό. Το myathlete κι εγώ προσωπικά παραμένουμε στη διάθεση όλων που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν μια εργομέτρηση εν όψει του αγώνα. Επιπλέον, στους αναγνώστες του φιλόξενου iRunMagazine προσφέρουμε μια ειδική τιμή για το πλήρες πακέτο εργομέτρησης με 25% έκπτωση (τηλεφωνήστε μου στο 6974372004 αναφέροντας το iRunMagazine ως τις 31.10.2018 για να κανονίσουμε τη μέτρησή σας).

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register