fbpx

Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

psiloritis race

Το ονειρευτήκαμε, το τρέξαμε, το ζήσαμε… (memories of Psiloritis Race 2018)

Το Dynafit σακκίδιο του συντάκτη μας αρχίζει ήδη να γεμίζει για το δεύτερο ταξίδι του στο 10o “Psiloritis Race” και εμείς ανακαλούμε τις περσινές εμπειρίες του στα… βήματα του Δία (όπως αυτές αποτυπώθηκαν στο 10ο τεύχος του iRun)

• του Χάρη Μανούση (charris@irunmag.gr)

Με την προτροπή του Προέδρου της οργανωτικής επιτροπής του Psiloritis Race, Ανδρέα Ανδρουλιδάκη, βρέθηκα αρχές Ιουνίου, για την αποστολή του iRun, στην πανέμορφη παλιά πόλη του Ρεθύμνου. Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο μας, πήρα τον δρόμο για το κτίριο όπου στεγαζόταν η γραμματεία του αγώνα. Εκεί μάθαμε μετέπειτα ότι δραστηριοποιείται το παράρτημα του Λυκείου Ελληνίδων.

Αν και φτάσαμε αρκετά νωρίς, δεν χάσαμε τον χρόνο μας. Μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη του κτιρίου και μας ξενάγησε στο χώρο. Μεταξύ άλλων είδαμε παραδοσιακές ενδυμασίες και χειροποίητες δημιουργίες που διακοσμούσαν τους τοίχους του κτιρίου.

Η ώρα πέρασε και σιγά σιγά άρχισαν να έρχονται οι υπεύθυνοι του αγώνα. Μας υποδέχτηκε ο φιλόξενος πρόεδρος της διοργάνωσης κος Ανδρουλιδάκης και αφού ενδιαφέρθηκε αν όλα πήγαν καλά με τον ερχομό μας στο νησί, αρχίσαμε με τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε το περιοδικό να συστηθεί και να δώσει τα διαπιστευτήριά του σε όλους τους εμπλεκόμενους με τον Αγώνα.

Η ώρα περνούσε και όσο η γραμματεία του αγώνα παρέμενε ανοιχτή, τόσο Έλληνες δρομείς όσο και αρκετοί ξένοι ερχόντουσαν για να παραλάβουν το πακέτο συμμετοχής τους. Έτσι αφού παρέλαβα και εγώ το δικό μου, αρχίσαμε μια βόλτα στην πόλη και βασικά στο εντυπωσιακό Φρούριο Φορτέζα.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας το πρόγραμμα της διοργάνωσης είχε ξενάγηση στα σοκάκια του Ρεθύμνου. Χάρη στον ξεναγό μας κ. Βασίλη Τζουρά γνωρίσαμε την ιστορία της πόλης, τον τρόπο ζωής της, μέχρι που παρακολουθήσαμε την διαδικασία της παραγωγής παραδοσιακού φύλλου καταϊφιού…

Με την επιστροφή μας στη γραμματεία, διαπιστώσαμε πως ο χώρος ήταν έτοιμος για την τεχνική ενημέρωση των διαδρομών. Με δεδομένο πως ο αριθμός των ξένων αθλητών που δήλωσαν συμμετοχή ήταν εντυπωσιακά μεγάλος, η Κρητική φιλοξενία, αλλά και η φροντίδα των διοργανωτών, επέβαλαν να γίνει η ενημέρωση και στην αγγλική γλώσσα. Στην ένατη διοργάνωση του διεθνούς αγώνα “Psiloritis Race” συμμετείχαν δρομείς από 20 χώρες: Ρωσία, Σλοβενία, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Φινλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Αμερική, Γερμανία, Ολλανδία, Ελβετία, Αλβανία, Ιρλανδία, Πολωνία, Ιταλία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Νορβηγία, Ελλάδα, Ιράν και Καναδάς εκπροσωπήθηκαν στον αγώνα.

Μιας και είχε αρχίσει να δύει ο ήλιος και να φαίνεται το υπέροχο ηλιοβασίλεμα, πίσω από το παλιό λιμάνι του Ρεθύμνου στήθηκε μια μικρή γιορτή για τους δρομείς και φυσικά το καθιερωμένο pasta party… α λα κρητικά, με παραδοσιακούς χορούς και απολαυστικές μαντινάδες!

Περιμένοντας την εκκίνηση του 9ου Psiloritis Race

Η δεύτερη, αγωνιστική, μέρα…

Ξημερώματα λοιπόν Κυριακής και οι δρομείς των 35 χλμ. μαζευτήκαμε στο δημαρχείο της πόλης, όπου έγινε η επιβίβαση στα πούλμαν που θα μας πήγαιναν στο σημείο εκκίνησης, στο οροπέδιο της Νίδας. Αργότερα ξεκίνησαν και οι δρομείς των 8,5 χλμ. για το δικό τους σημείο εκκίνησης. Οι δύο διαδρομές, ενώ είχαν διαφορετική τοποθεσία εκκίνησης, θα είχαν το ίδιο σημείο τερματισμού, το χωριό Κουρούτες. Εντύπωση μου έκανε ότι τα πούλμαν που μας πήγαν στο σημείο εκκίνησης είχαν και τη συνοδεία της τοπικής Αστυνομίας…

Φτάνοντας στο οροπέδιο της Νίδας και αφού λάβαμε τις τελευταίες οδηγίες και πληροφορίες για τον αγώνα, στις 7.30πμ ακριβώς, δόθηκε η εκκίνηση. Η διαδρομή άρχιζε με τα πρώτα 9,5 περίπου χιλιόμετρα περιμετρικά του οροπεδίου με ίσια κυκλική, χωμάτινη και ομαλή διαδρομή. Στη συνέχεια μέσω μονοπατιού και παίρνοντας περίπου 1.600μ. θετική υψομετρική, φτάσαμε στην κορυφή του Ψηλορείτη, στο Ιδαίον Άντρον, το σημείο που σύμφωνα με την μυθολογία ανατράφηκε ο Κρηταγενής Δίας.

Δυνατός αέρας, χιονούρες, χαμηλή θερμοκρασία, θέα που έκοβε την ανάσα ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά που συναντήσαμε όσο ανεβαίναμε στην κορυφή. Η κάθοδος από αυτήν άρχιζε περίπου μετά από 17χλμ. από την εκκίνηση, που με περίπου 2.500μ. αρνητική υψομετρική μέσα από μονοπάτια και δασικούς δρόμους, φτάσαμε στην αψίδα του τερματισμού.

Χαρακτηριστικό της αρτιότητας της διοργάνωσης ήταν το γεγονός πως ανά 2 χιλιόμετρα υπήρχαν εθελοντές έτοιμοι να σε βοηθήσουν σε κάθε πρόβλημα. Είναι κάτι που όχι μόνον αξίζει να αναφερθεί, αλλά να ακουστούν για μια ακόμα φορά τα «ευχαριστώ» για την προσφορά τους.

Πρώτος την κορδέλα τερματισμού του 9ου Psiloritis Race έκοψε ο Dimitri Usharov από την μακρινή Σιβηρία. Οι απονομές έγιναν εν μέσω παραδοσιακών χορών, σε κόκκινο χαλί, με σημαίες των αθλητών από όλες τις χώρες που συμμετείχαν. Ακολούθησε το γεύμα για όλους τους τερματίσαντες και τους εθελοντές που υποστήριξαν τους σταθμούς τροφοδοσίας.

• Αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι ο αγώνας του Psiloritis Race είναι ανάμεσα στους επίσημα διαπιστευμένους και διεθνώς αγώνες από την ITRA – International Trail Running Association.

Ένα διήμερο γεμάτο Κρήτη!

Στην τελετή των απονομών βιώσαμε την κορύφωση της φιλοξενίας και της διάθεσης για προσφορά εκ μέρους των διοργανωτών. Εκτός από τη γιορτινή ατμόσφαιρα των βραβεύσεων, στήθηκε ακόμα μία γιορτή, αυτή του αποχαιρετισμού, έντονα «χρωματισμένη» από την κρητική πολιτισμική παράδοση! Για τους Ρεθυμνιώτες άλλωστε, δεν νοείται να αφήσουν τους φιλοξενούμενούς τους να φύγουν από την πόλη χωρίς αποχαιρετιστήριο γλέντι, το οποίο φυσικά συνοδευόταν με παραδοσιακή κρητική κουζίνα, τραγούδια και… πολύ χορό!

Όλα τα παραπάνω συνηγορούν με βεβαιότητα στο γεγονός, ότι το 10ο Psiloritis Race θα είναι και πάλι μέσα στο ετήσιο καλεντάρι των ορεινών αγώνων μου…

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register