Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

Μάνια Μπίκοφ: ένα θέμα που μας αφορά όλους!

Λίγες μέρες πριν αναχωρήσει για τη Σύρο με την οικογένειά της και την “Lifeguard Hellas”, για την ναυαγοσωστική κάλυψη του SYRATHLON 2019, η πολυπράγμων και Ironwoman Μάνια Μπίκοφ (lifeguard instructor), έθιξε ένα θέμα που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο…

Ας δώσετε λίγα λεπτά από το χρόνο σας για κάποια λόγια που αξίζει να γνωρίζει ο κάθε Έλληνας, ιδιαίτερα αυτή την εποχή που όλοι μας θα βρεθούμε στις αγαπημένες μας θάλασσες… 

 

Κάθε 90′ κάπου στον κόσμο ένας άνθρωπος πεθαίνει από πνιγμό.

Στην Ελλάδα, καθημερινά, τουλάχιστον ένας άνθρωπος, χάνει τη ζωή του στην θάλασσα (αφήνω έξω λίμνες, ποτάμια, πισίνες, κανάλια κ.λπ.)

Το 2018 είχαμε αριθμό ρεκόρ με 417 πνιγμούς.

Το 2019, επιτρέψτε μου να κάνω μια δυσάρεστη πρόβλεψη… Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί…

Γιατί;

Δε θα μπω σε αναλύσεις που θα σας κουράσουν, θα πω μονάχα ότι η νομοθεσία για την ναυαγοσωστική μετά από την τροποποίησή της το 2018, συνεχίζει να αφήνει απροστάτευτους τους λουόμενους, διατηρώντας το ωράριο εργασίας από 10:30-17:30 (σε αντίθεση με τις δικές μας προτάσεις ως Σχολή Ναυαγοσωστικής Lifeguard Hellas – Ελληνικό Κέντρο Εκπαίδευσης για επέκταση σε 09:00-19:00), αυξάνοντας υπέρογκα τα κόστη για τους δήμους κ.λπ., χωρίς αυτό να μεταφράζεται σε επιπλέον ασφάλεια για τους λουόμενους, αλλά ξεκάθαρα σε κέρδος αυτών που παίρνουν ως εργολάβοι τις αναθέσεις.

Κάθε ναυαγοσώστης, συνεχίζει να εργάζεται μόνος κι έρημος, ενώ την ίδια ώρα σε κάποιο κοντινό λιμάνι δύο άλλοι συνάδελφοί του πληρώνονται για να κάθονται… Ταυτόχρονα, το πάγιο αίτημά μας για να πάψει το όριο ηλικίας (τώρα είναι στα 45 έτη) ώστε να υπάρχουν έμπειροι ναυαγοσώστες, επίσης θάφτηκε.

Ακόμη πιο πολλά τεχνικά θέματα θα μπορούσα να σας αναλύσω, αλλά τι σημασία έχει; Αυτό που πρέπει να γνωρίζει ο καθένας είναι ότι στην χώρα, κατά τη γνώμη μου, κουμάντο στη ναυαγοσωστική κάνουν άνθρωποι άσχετοι με αυτήν, αλλά ταυτόσημοι με το κέρδος από αυτήν.

Θα ακούσετε πως δεν υπάρχουν αρκετοί ναυαγοσώστες. Ισχύει… Γιατί, όμως;

Μήπως πέρα από το ότι η γραφειοκρατία, αλλά και το υψηλό κόστος για απόκτηση διπλώματος ταχύπλοου (που δεν θα χρησιμεύσει πουθενά, αφού τα σκαφάκια που θα χρειαστεί – εάν και εφόσον – να χρησιμοποιήσει έχουν μηχανές κατω των 25 ίππων, που βάσει νόμου δεν απαιτείται δίπλωμα) φταίει και το γεγονός ότι με την εκπαίδευση ναυαγοσωστών ασχολούμαστε 3-4 σχολές και όλες οι άλλες είναι «σχολές-σφραγίδες» για να βγάζουν χρήματα από τις εργολαβίες και να παριστάνουν τους κουμανταδόρους;

Δε θα σταματήσουμε ποτέ να ενημερώνουμε το κοινό, να μιλάμε για την ασφάλεια στο νερό, για τα λάθη που κάνουμε ως λουόμενοι, για το τι ΔΕΝ κάνουμε ως γονείς και αφήνουμε τα μικρά παιδιά εκτεθειμένα σε κίνδυνο, για το τι φταίει και αυξάνονται οι πνιγμοί, αλλά και δε θα σταματήσουμε ποτέ να λέμε την αλήθεια.

Δεν μας ενδιαφέρει να χαϊδεύουμε αυτιά, ούτε να είμαστε συμπαθείς στις σχετικές κλίκες και συντεχνίες.

Πονάμε για κάθε άνθρωπο που χάνεται στη θάλασσα και προσπαθούμε καθημερινά να αλλάξει η κατάσταση αυτή, με όποιο κόστος για εμάς.

Θέλουμε οι ναυαγοσώστες μας να εργάζονται με ασφάλεια, θέλουμε τα αυτονόητα για τις συνθήκες εργασίας.

Σήμερα, μέχρι αυτή την ώρα μετράμε ήδη έναν πνιγμό στη Θεσσαλονίκη, 3 θύματα που βρέθηκαν να επιπλέουν σε παραλίες του Αλίμου και της Κεφαλλονιάς καθώς και μια αγνοούμενη κολυμβήτρια στο Ναύπλιο… Δεν χρειάζονται άλλα σχόλια…

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register