fbpx

Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

Η «σχεδία» απαντά στον νέο εγκλεισμό

Αυτό το Σαββατοκύριακο είχαμε αποφασίσει να τρέξουμε και να στηρίξουμε τις ενέργειες της «σχεδίας» (irunmag.gr/2020/10/30/i-sxedia-trexei-marathonio), του περιοδικού δρόμου που κάθε χρόνο κάποιοι φίλοι δρομείς στηρίζουν, και τρέχουν συμβολικά με τα χαρακτηριστικά κόκκινα γιλέκα που φορούν και οι πωλητές της. Ήρθε όμως το δεύτερο lockdown και αυτό δεν ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί, όπως είχε σχεδιαστεί…

Οφείλουμε, όμως, να ενημερώσουμε ότι η «σχεδία» (shedia.gr), το ελληνικό περιοδικό δρόμου που βρίσκεται κοντά στους αστέγους, ανέργους και άλλους ανθρώπους που προέρχονται από κοινωνικά και οικονομικά ευάλωτους πληθυσμούς, αναστέλλει, προσωρινά, την κυκλοφορία της και μας προσκαλεί, σε αυτή τη δύσκολη, για όλους, συγκυρία, να μην αφήσουμε τους ανθρώπους αυτούς μόνους τους απέναντι σε αυτή τη νέα κρίση.

Καλό θα ήταν δε, να μάθουμε κάποια πράγματα γι΄ αυτούς…

Πώς “αυτοαπομονώνεται” και προφυλάσσεται από τον κορωνοϊό ένας άστεγος;

Με αυτό το ερώτημα ξεκινούσε η ανοιχτή πρόσκληση που απηύθυνε η «σχεδία» στην ευρύτερη κοινωνία, στα μέσα του περασμένου Μαρτίου, όταν, από την πρώτη μέρα κιόλας εκείνου του πρώτου εγκλεισμού, προσκαλούσε την κοινωνία να συμμετάσχει στην καμπάνια μας «Να αγαπάς και να αγωνίζεσαι» με στόχο την υποστήριξη κάποιων έστω εκ των πιο φτωχών από τους φτωχούς της πατρίδας μας, τους πωλητές του ελληνικού περιοδικού δρόμου, τους ανθρώπους της «σχεδίας».

Από το έκτακτο πρόγραμμα βραχείων συνδρομών μέχρι τα κουπόνια τροφίμων και τις «κλήσεις συντροφικότητας» καταβλήθηκε μια υπερπροσπάθεια, εν μέσω εξαιρετικά αντίξοων συνθηκών, να μη μείνει κανείς μόνος του σε καμία κρίση. Δηλώνουν υπερήφανοι γι’ αυτό που συλλογικά κατορθώσανε (περισσότερα για την καμπάνια διαβάστε εδώ).

Ήρθε λοιπόν ο καιρός να επανεργοποιήσουμε την καμπάνια, τα κοινωνικά ανακλαστικά μας, να προσαρμόσουμε τη σκέψη και τον τρόπο μας σε αυτή τη νέα πρόκληση του δεύτερου εγκλεισμού.

Από το Σάββατο 7 Νοεμβρίου, οι άνθρωποι της «σχεδίας» στην Αθήνα (ήδη έχει συμβεί στη Θεσσαλονίκη) αποσύρονται από τους δρόμους, αποκόπτονται από αυτή τη σανίδα ενεργοποίησης και ενδυνάμωσης που είναι η «σχεδία» για εκατοντάδες ανθρώπους όλα αυτά τα χρόνια.

Εννοείται ότι θα κάνουμε τα πάντα για να σταθούμε δίπλα τους. Ήδη έχει επεξεργαστεί ένα πρώτο σχέδιο υποστήριξης που εστιάζει σε τέσσερις τομείς δράσεις.

Ταχυδρομική σχεδία

Παρέχεται η δυνατότητα αγοράς του τεύχους Νοεμβρίου και η ταχυδρομική αποστολή του για τους αναγνώστες που το έχασαν ακριβώς επειδή έχουν (και οι ίδιοι και οι πωλητές) πάψει να κυκλοφορούν στην πόλη.
Σε αυτή την περίπτωση, όπως συμβαίνει και με την πώληση στο δρόμο, από κάθε πώληση, το 62,50% (2,50€ συνολικά, εκ των οποίων τα 1,52€ καθαρά) θα αποτελεί απευθείας έσοδο για τους πωλητές του περιοδικού (μείον το 50% των ταχυδρομικών τελών). Στην ιστοσελίδα www.shedia.gr υπάρχουν όλες οι λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει το πρόγραμμα.
• Για συνδρομή πατήστε εδώ: https://shediahome.gr/product-category/syndromi-periodikou/

Κουπόνια τροφίμων

Συγκεντρώνονται κουπόνια τροφίμων, τα οποία θα διανεμηθούν ακριβοδίκαια σε όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο δίκτυο πωλητών της «σχεδίας».

Επικοινωνία

Οι περισσότεροι πωλητές έχουν καρτοτηλέφωνα. Στις συζητήσεις μαζί τους, μεταξύ άλλων, καταγράφουν τις εταιρείες τηλεφωνίας που χρησιμοποιεί ο καθένας, ώστε η «σχεδία» να αναζητήσει χρόνο/μονάδες για τα κινητά τους. Η τηλεφωνική έστω επικοινωνία με τον υπόλοιπο κόσμο, με το συνάνθρωπο, είναι το ελάχιστο ώστε κανείς να μη νιώθει μόνος, αόρατος.

Συντροφικότητα

Πώς είναι η μέρα του κ. Χρήστου που ζει σε ένα διαμερισματάκι, χωρίς ρεύμα στο Νέο Κόσμο; Για κάποιους, η σημερινή συνθήκη είναι «αυτοαπομόνωση». Για κάποιους άλλους, όμως, είναι αποκλεισμός (και δεν αναφερόμαστε καν στους ανθρώπους που κοιμούνται στο δρόμο και βιώνουν αυτή την ασύλληπτη πρόκληση).

Προσκαλούμε τους φίλους και τις φίλες που το επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή, ώστε να παίρνουμε ένα τηλέφωνο τους πωλητές για να πούμε δυο λόγια, τι κάνουν, τι κάνουμε, τις ανάγκες, τα νέα μας, για μια «καλημέρα», βρε αδελφέ. Οι περισσότεροι πωλητές της «σχεδίας» βιώνουν έναν πολύ μοναχικό βίο.

«Fight ‘n Love». Να αγωνίζεσαι και να αγαπάς. Η φωτογραφία είναι της κ. Ματίνας Πασχάλη, η οποία, μαζί με άλλους πωλητές του περιοδικού, συμμετείχε στο φωτογραφικό μας project, που κορυφώθηκε με μία έκθεση στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, τον Απρίλιο του 2015. Η κ. Πασχάλη δεν βρίσκεται πλέον στο δίκτυο των ανθρώπων της «σχεδίας».

Άλλο

Αυτά ως αρχή, καθώς η προσπάθεια ακόμη περισσότερων τρόπων ουσιαστικής υποστήριξης συνεχίζεται. Η συμμετοχή της κοινωνίας είναι κυρίαρχο συστατικό σε όλες τις πρωτοβουλίες της «σχεδίας», όλα αυτά τα χρόνια. Σε αυτή τη βάση, κάθε άλλη ιδέα, πρόταση είναι ευπρόσδεκτη.
Κανένας μόνος του σε καμία κρίση.
«A», για αγάπη, για αλληλεγγύη, για αξιοπρέπεια!

• Στην κεντρική φωτογραφία το σκίτσο του Τάσου Αναστασίου, από το εξώφυλλο του τεύχους Απριλίου 2020, το οποίο κυκλοφόρησε συνδρομητικά εν μέσω του πρώτου εγκλεισμού.

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register
X