fbpx

Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

Ποδήλατο

Εθνική (ποδηλατική) κατάθλιψη (vids)

Η ημέρα δεν άρχισε καλά, ένα ακόμη θύμα στο «Μολώχ της ασφάλτου», με μια 42χρονη γυναίκα να παρασύρεται με το ποδήλατό της από φορτηγό σε κεντρική διασταύρωση της Θεσσαλονίκης και λίγο μετά να αφήνει την τελευταία της πνοή στο νοσοκομείο «Παπαγεωργίου».

Λίγες ώρες μετά έγινε γνωστή η ταυτότητά της, πρόκειται για τη μαραθωνοδρόμο Δήμητρα Ιορδανίδου. Η εικόνα του συνθλιμμένου ποδηλάτου στους πίσω τροχούς του οχήματος, ανατριχιαστική. Ένας νέος άνθρωπος έφυγε τόσο άδικα, ένας άλλος –ο οδηγός του οχήματος- βλέπει τη ζωή του να καταστρέφεται σε μια στιγμή.

Μια κάτοικος ελληνικής μεγαλούπολης είχε αποφασίσει να χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις της το ποδήλατο και το πλήρωσε με την ίδια της τη ζωή. Τι έφταιξε θα το εξετάσουν οι αρμόδιοι, θα διαβάσουμε, θα ακούσουμε ξανά λόγια από επίσημα χείλη, όμως στη χώρα της «φαιδράς πορτοκαλέας» όλα θα ξεχαστούν την επόμενη στιγμή.

Τους τελευταίους μήνες τα ατυχήματα-δυστυχήματα με ποδηλάτες σε αστικούς ιστούς της χώρας μας όλο και αυξάνονται, αποτέλεσμα της τεράστιας έλλειψης σε υποδομές. Και για να μη ρίχνουμε όλο το ανάθεμα στην πολιτεία, τεράστιο ρόλο παίζει η ατομική ευθύνη και η έλλειψη παιδείας και κουλτούρας από εμάς τους ίδιους.

Διαβάζουμε πως η Θεσσαλονίκη διαθέτει δίκτυο ποδηλατοδρόμων 12 χιλιομέτρων, μακάρι να είναι πολύ μεγαλύτερο και καλά οργανωμένο, όμως το κακό συνέβη στο κέντρο της.

Μέσα από το iRun θα επιμένουμε να σας παρουσιάζουμε εικόνες από το ολλανδικό μοντέλο, έστω κι αν όποια σύγκριση με τη «χώρα της τουλίπας» σε θέματα οργάνωσης-υποστήριξης του ποδηλάτου ως μέσου καθημερινής μετακίνησης στην πόλη, είναι ικανή να μας προκαλέσει «εθνική κατάθλιψη», όπως εύστοχα σημείωσε αναγνώστη μας.

Πριν από λίγες ημέρες σας είχαμε παρουσιάσει σύγχρονο υπόγειο χώρο στάθμευσης για 900 ποδήλατα στο κέντρο της Ουτρέχτης. Πάμε τώρα στη Χάγη, στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ολλανδίας, με πληθυσμό κοντά στους 500.000 κατοίκους. Στο βίντεο που παρουσίασε προ ημερών η δημοτική της αρχή βλέπουμε πώς λειτουργεί το σύστημα, υπέρ των ποδηλατών σε πρωινή ώρα αιχμής στο προάστιο του Valkenbosplein, όταν περισσότεροι από 2000 ποδηλάτες ξεχύνονται στους δρόμους για να πάνε στις δουλειές τους.

Για να αποφευχθεί το ποδηλατικό μποτιλιάρισμα, έγιναν απλές κινήσεις. Οι λωρίδες έγιναν πιο ευρύτερες, τα φανάρια δείχνουν το χρόνο αναμονής για έναν ποδηλάτη, το πράσινο φως για τον ποδηλάτη έχει μεγαλύτερη χρονική διάρκεια όταν υπάρχει πολλή κίνηση, χρησιμοποιούνται θερμικές κάμερες για τον έλεγχο της κίνησης στις ποδηλατικές ζώνες.

Σε άλλο βίντεο, ενός λεπτού, βλέπουμε πώς είναι διαμορφωμένα ασφαλή μονοπάτια για ποδηλασία και πεζοπορία, μέχρι και υπόγειες διαβάσεις έχουν μετατραπεί αυστηρά σε ποδηλατοδρόμους.

Δεν μπαίνουμε στον κόπο να αναλύσουμε σύγχρονους κυκλικούς κόμβους, όπως στη φωτογραφία, με βασική προτεραιότητα την ασφαλή οδήγηση για τον ποδηλάτη, γιατί όντως θα νιώσουμε εθνική ποδηλατική κατάθλιψη.

 

 

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register
X