fbpx

Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

Θεσσαλονίκη

Δήμητρα Ιορδανίδου: Ποδηλατοπορεία μνήμης και διεκδίκησης στη Θεσσαλονίκη

Ο τραγικός θάνατος της Δήμητρας Ιορδανίδου έκανε περισσότερο επιτακτική την ανάγκη για τη λήψη ουσιαστικών αποφάσεων και κινήσεων, που θα κάνουν όσο το δυνατόν πιο ασφαλή τη μετακίνηση με ποδήλατο στις πόλεις.

Η 42χρονη μαραθωνοδρόμος χθες παρασύρθηκε με το ποδήλατό της από φορτηγό στην περιοχή της Τούμπας, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της. Το τραγικό συμβάν έφερε και την πρώτη αντίδραση στη Θεσσαλονίκη, καθώς προγραμματίστηκε Ποδηλατοπορεία Μνήμης & Διεκδίκησης, για την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου στις 19:00 στο Λευκό Πύργο.

Σύνθημα της εκδήλωσης είναι «Μια πόλη για ανθρώπους και όχι για μηχανοκίνητα, με ασφαλείς ποδηλοτόδρομους και Όραμα Μηδέν θυμάτων στους δρόμους» και τη διοργανώνει η Φυσιολατρική συλλογικότητα για το Περιβάλλον, Ποδήλατο & Ήπια Κινητικότητα, Ελεύθερους Χώρους, Σώμα & Έκφραση.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση

«ΕΠΕΙΔΗ:

*Οι ελάχιστοι ποδηλάτες αστικής μετακινήσεις κινδυνεύουμε καθημερινά προσφέροντας ποιότητα ζωής στην πόλη, και είναι αδύνατο να προσελκύσουμε νέους ποδηλάτες στις πολεμικές συνθήκες που επικρατούν από τα μηχανοκίνητα.

*Από Τροχαία Εγκλήματα είχαμε 709 Νεκρούς, 701 Βαριά Τραυματίες-Ανάπηρους, 37 Παθόντες/Ημέρα, το 2018.

*Εν μέσω πανδημίας οι άνθρωποι συνωστίζονται στα Αστικά Λεωφορεία και οι υπόλοιποι καταφεύγουν στα Ι.Χ.

*Τα μηχανοκίνητα δημιουργούν ασφυκτική ρύπανση που βοηθάει στην μετάδοση του ιού, την εξασθένιση του ανοσοποιητικού και την δημιουργία νοσημάτων.

*Τα διυλιστήρια πετρελαίου στην περιοχή μολύνουν τα πνευμόνια μας.

*Οι εξορύξεις πετρελαίου υποβαθμίζουν το περιβάλλον και οδηγούν σε ανθρωπιστικές κρίσεις οι πόλεμοι για τον έλεγχο τους, με θύματα και μετανάστες.

*Η αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης προϋποθέτει πολιτικές περιορισμών των ορυκτών καυσίμων.

Θεσσαλονίκη

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ άμεσα:

*Την ανακήρυξη του 2022 ως έτους αστικής ποδηλασίας ώστε να δοθεί ο ο μέγιστος προϋπολογισμός του Δήμου, της Περιφέρειας και των Υπουργείων σε ποδηλατικές υποδομές.

30km/h προκαθορισμένο όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές.
https://www.gymnosophy.gr/30kmh-orio-sign/

0% ΦΠΑ για αγορά Ποδηλάτου.

*Ενιαίο Μητροπολιτικό σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων για μετακινήσεις (δωρεάν χρήση τουλάχιστον την πρώτη ώρα) και εγκατάσταση του ιδιαίτερα στα Πανεπιστήμια.

*Την έναρξη κατασκευής του ποδηλατικού δικτύου του προγράμματος UrbAct III ~80χλμ που σχεδιάστηκε και κάθεται στα συρτάρια του Δήμου.
https://www.gymnosophy.gr/urbact-iii-proposals/

*Τη μονιμοποίηση των εκτάκτων λόγω πανδημίας ποδηλατολωρίδων, και επέκταση τους σε όλο την οδό Εγνατία ειδικά μπροστά στην μεγαλύτερη πανεπιστημιούπολη της χώρας.

*Την υλοποίηση κατασκευής του ποδηλατόδρομου Παπάφη που ενώ είναι στη φάση κατασκευής, έχει παγώσει.
https://www.gymnosophy.gr/yes-papafi-cycling-road/

*Την αναβάθμιση των υπαρχόντων ποδηλατολωρίδων, σε ασφαλής ποδηλατόδρομους.

*Διεκδικούμε διάδρομους ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένων, διαχωρισμένους με νησίδα ή κράσπεδο, και φυσικά εμπόδια για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτούς.

*Υπογράφουμε για την άμεση κατασκευή προστατευμένου πλήρους δικτύου ποδηλατόδρομων σε όλα τα αστικά κέντρα, που ενώνουν τις γειτονιές, τα σημεία ενδιαφέροντος, τους όμορους δήμους, καθώς και υπεραστικούς και ευρωπαϊκούς ποδηλατόδρομους».

Υπογράφουμε ΕΔΩ

Πηγή: www.makthes.gr

 

 

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register
X