fbpx

Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

Βιταμίνες: Ποιες χρειαζόμαστε για να θωρακίσουμε την υγεία μας

H υγεία είναι ίσως το βασικότερο κομμάτι της ζωής μας. Δυστυχώς όμως, οι ρυθμοί της καθημερινότητάς μας είναι τέτοιοι που θεωρούμε σχεδόν ανέφικτο να επιτύχουμε έναν υγιή τρόπο ζωής.

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουν τους πιο βασικούς κανόνες για καλή υγεία και ζωή.

  • Σωστή διατροφή και γυμναστική.
  • Αποφεύγουμε το κάπνισμα και την μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ.
  • Πίνουμε νερό και εξασφαλίζουμε για τον εαυτό μας τουλάχιστον 7 ώρες ποιοτικού ύπνου.

Η φροντίδα όμως του οργανισμού μας μπορεί επιπλέον να επιτευχθεί και με μικρές αλλαγές στις καθημερινές μας συνήθειες.

Καλύτερη διαχείριση του άγχους, περισσότερο γέλιο, απεξάρτηση από το κινητό και την τηλεόραση, συχνότεροι έλεγχοι της υγείας μας είναι ενδεικτικά κάποιες από αυτές.

Ποιές είναι οι απαραίτητες βιταμίνες που χρειαζόμαστε περισσότερο αυτή την εποχή;

Ο χειμώνας είναι η εποχή που ο οργανισμός μας, λόγω της επιδείνωσης του καιρού μπορεί να προσβληθεί ευκολότερα από την κοινή γρίπη και το κρυολόγημα. Προκειμένου να θωρακιστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα επιλέγουμε να τρεφόμαστε με τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Πολλές φορές αυτό δεν είναι αρκετό και σε αυτές τις περιπτώσεις κρίνεται απαραίτητη η λήψη βιταμινών προκειμένου να ενισχύσουμε στον μέγιστο βαθμό το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Οι καταλληλότερες βιταμίνες για να επιτύχουμε αυτό τον σκοπό είναι:

Βιταμίνη C

Αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς υποστηρικτές της υγιούς λειτουργίας του ανοσοποιητικού. Είναι ένα αντιοξειδωτικό που συμβάλει τόσο στην πρόληψη όσο και την αντιμετώπιση του κοινού κρυολογήματος. Η ανεπάρκεια της ενδέχεται να οδηγήσει τον οργανισμό σε μειωμένη αντοχή έναντι κάποιων παθογόνων. Έχει διαπιστωθεί ότι με υψηλή πρόσληψη βιταμίνης C αυξάνεται η παραγωγή ιντερφερόνης που με την σειρά της ενεργοποιεί την άμυνα του οργανισμού κατά των ιών.

Έχει ισχυρή αντιγηραντική δράση μιας και είναι υπεύθυνη για τη σύνθεση του κολλαγόνου και της ελαστίνης της επιδερμίδας. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό παράγοντα δημιουργεί μια ασπίδα για την επιδερμίδα από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, δινοντάς της ελαστικότητα και λάμψη.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι ενδεικτικά η πιπεριά, τα εσπεριδοειδή, το κουνουπίδι, το λάχανο, το σπανάκι και οι φράουλες

Βιταμίνη D

Είναι γνωστή ώς η «βιταμίνη του Ήλιου» και έχει χαρακτηριστεί από ερευνητές ως η βιταμίνη του μέλλοντος. Μέχρι σήμερα την θεωρούσαμε μια βιταμίνη που προλαμβάνει την ραχίτιδα και την οστεοπόρωση.

Οι πιο πρόσφατες επιστημονικές έρευνες όμως αποδεικνύουν τον σημαντικότατο ρόλο της στην διατήρηση της καλής υγείας αφού σύμφωνα με αυτές ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα το σάκχαρο και την πίεση καθώς επίσης συμβάλλει στην καλή λειτουργία του καρδιοαγγειακού.

Οι διατροφικές πηγές της είναι το αυγό, το βούτυρο και τα λιπαρά ψάρια όπως η ρέγκα, το σκουμπρί και ο σολομός. Η κυριότερη πηγή της όμως είναι ο ήλιος. Με δεδομένο ότι τον χειμώνα, η ηλιοφάνεια είναι μειωμένη ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού πάσχει από ανεπάρκεια, με συνέπεια να νιώθει κούραση, πόνους σε οστά και μυς. Έτσι τόσο λόγω εποχής όσο και λόγω συνθηκών lock-down, όπως οι σημερινές, η παραγωγή βιταμίνης D στο δέρμα μας έχει ελαχιστοποιηθεί. Για τον λόγο αυτό τουλάχιστον κατά την περίοδο αυτή κρίνεται απαραίτητη η πρόσληψή της μέσω συμπληρωμάτων διατροφής

Με την προϋπόθεση πως είμαστε υγιείς και χωρίς υποκείμενα νοσήματα με ποιους άλλους τρόπους ή άλλα σκευάσματα μπορούμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας το χειμώνα;

Όπως είδαμε ήδη προκειμένου να επιτύχουμε ένα δυνατό ανοσοποιητικό πρέπει να υπάρξει ισορροπία τόσο στις διατροφικές μας επιλογές όσο και στον τρόπο ζωής μας

Πέρα από τις βιταμίνες C και D, υπάρχει και μια πληθώρα σκευασμάτων που η λήψη τους ενδέχεται να θωρακίσει τον οργανισμό μας κατά τους χειμερινούς μήνες.

Εχινάκεια

Η εχινάκεια είναι ένα είδος φυτού της Βόρειας Αμερικής.Τα τελευταία χρόνια έχουν διεξαχθεί πολλές μελέτες και κλινικές δοκιμές οι οποίες απέδειξαν ότι η κατανάλωση εχινάκειας προληπτικά, μπορεί να μειώσει την πιθανότητα κρυολογήματος όπως επίσης την βαρύτητα των επιπλοκών της νόσου αν κάποιος νοσήσει.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι ένα ιχνοστοιχείο που αποτελεί το δεύτερο μέταλλο σε αφθονία στον οργανισμό μας. Έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και επιδρά καθοριστικά στην απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματός μας στις διάφορες λοιμώξεις. Θεωρείται σύμμαχος μας τον χειμώνα γιατι εμπλέκεται έμμεσα στην παραγωγή αντισωμάτων και στην καταστροφή των παθογόνων κυττάρων. Κύριες διατροφικές πηγές είναι τα οστρακοειδή και το κόκκινο κρέας.

Β-γλυκάνες

Σύμφωνα με τελευταίες επιστημονικές έρευνες των οι β-γλυκάνες μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα αντιμετωπίζοντας βακτήρια και ιούς που παρουσιάζουν ανθεκτικότητα σε αντιβιοτικά.

Μπορούν να διεγείρουν τη δράση των μακροφάγων κυττάρων, των λεμφοκυττάρων και των κυτοκινών, που αποτελούν την βάση της άμυνας του οργανισμού μας. Η λήψη τους ενδέχεται επίσης να μειώσει τα συμπτώματα της γρίπης και του κοινού κρυολογήματος.

Ω3 Λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα 3 μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων. Προλαμβάνουν τις θρομβώσεις και έχουν ευεργετική δράση στη κυκλοφορία του αίματος. Αποτελούν ένα βασικό δομικό συστατικό των νευρικών κυττάρων και ως εκ τούτου μπορούν να βελτιώσουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες. Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και αποδίδουν λιποδιαλυτές βιταμίνες A, D, και E σημαντικότατες για την υγεία οστών, ματιών, δέρματος και ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα ωµέγα 3 προλαµβάνουν τις θροµβώσεις και έχουν ευεργετική δράση στη κυκλοφορία του αίµατος. Αποτελούν ένα βασικό δοµικό συστατικό των νευρικών κυττάρων και ως εκ τούτου µπορούν να βελτιώσουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες

H κατανάλωση εχινάκειας προληπτικά, µπορεί να µειώσει την πιθανότητα κρυολογήµατος όπως επίσης την βαρύτητα των επιπλοκών της νόσου αν κάποιος νοσήσει.

 

• Οι πληροφορίες που παρέχονται είναι γενικές και δεν αντικαθιστούν την κλινική εκτίµηση από ιατρό ή άλλον επαγγελµατία υγείας.

 


Ευχαριστούµε τον φαρµακοποιό κο Βίδο Κωνσταντίνο, για τις πολύτιµες πληροφορίες (www.grandpharmacy.gr)

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register
X