fbpx

Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

zymarika

Ζυµαρικά Ολικής Αλέσεως: Όλα όσα  πρέπει να ξέρετε

Η θρεπτική αξία των ζυµαρικών είναι µεγάλη αφού βρίσκονται στη βάση της Πυραµίδας της Μεσογειακής Διατροφής, γεγονός που συνιστά τη συχνή εβδοµαδιαία κατανάλωσή τους.

  • Eπιμέλεια: Κάτια Μηλιαράκη

Αυτό οφείλεται στο ότι τα ζυµαρικά είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, οι οποίοι παρέχουν µια αργή απελευθέρωση της ενέργειας και τη διατηρούν, σε αντίθεση µε τα απλά σάκχαρα όπου ανεβάζουν αµέσως τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίµα.

Eιδικοί αναφέρουν ότι το 45 µε 65% των θερµίδων που καταναλώνουµε πρέπει να προέρχεται από υδατάνθρακες, ιδιαίτερα σύνθετους, όπως τα δηµητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια και τα λαχανικά.

Γιατί να προτιµήσουµε τα ζυµαρικά ολικής αλέσεως;

Όσον αφορά στα οφέλη στην υγεία, η επιλογή προϊόντων ολικής άλεσης, αντί των επεξεργασµένων, µειώνει τον κίνδυνο της αρτηριακής πίεσης, διαβήτη τύπου 2 και καρδιακής νόσου. Οι ειδικοί προτείνουν το ήµισυ του συνόλου των προϊόντων που καταναλώνουµε κάθε µέρα, να είναι ολικής αλέσεως.

Τα ζυµαρικά Ολικής Αλέσεως προσφέρουν όλα τα πολύτιµα συστατικά του φλοιού των σπόρων του σταριού (φυτικές ίνες, βιταµίνες του συµπλέγµατος Β, ανόργανα άλατα, και πρωτεΐνες). Το υψηλό τους περιεχόµενο σε βιταµίνες της οµάδας Β τονώνει το µεταβολισµό και το νευρικό σύστηµα, ενισχύοντας την πνευµατική διαύγεια και µνήµη!

Επιπρόσθετα, τα µακαρόνια ολικής είναι πλούσια σε κάλιο, το οποίο συµβάλλει στη ρύθµιση της λειτουργίας του νευρικού συστήµατος, προστατεύει την καρδιά από τις αρρυθµίες και µαζί µε το νάτριο διατηρεί την ισορροπία των υγρών στον οργανισµό.

zymarika

Επίσης, έχει φανεί ότι µειώνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου: Το Harvard School of Public Health αναφέρει ότι τα δηµητριακά ολικής αλέσεως, όπως π.χ. τα ολόκληρα ζυµαρικά σιταριού, περιέχουν ενώσεις που ονοµάζονται φυτοοιστρογόνα. Οι ουσίες αυτές µαζί µε τις ανόργανες ουσίες που υπάρχουν στα δηµητριακά ολικής αλέσεως, βοηθούν στη µείωση του κινδύνου εµφάνισης ορισµένων µορφών καρκίνου.

Υπολογίζεται ότι µια µερίδα ζυµαρικών ολικής αλέσεως παρέχει στον οργανισµό το 27% των φυτικών ινών που χρειάζεται κάθε µέρα προωθώντας την υγεία του πεπτικού συστήµατος. Ταυτόχρονα, οι διαλυτές φυτικές ίνες που περιέχουν βοηθούν στη µείωση του επιπέδου χοληστερόλης στο αίµα µέσω της απορρόφησης της LDL («κακής») χοληστερόλης.

Καλό είναι να επιλέγετε ζυµαρικά Ολικής Αλέσεως που παρασκευάζονται από 100% σιµιγδάλι Ολικής Αλέσεως υψηλής ποιότητας διατηρούν την “al dente” και πλούσια γεύση τους και ξεχωρίζουν για την άψογη µαγειρική τους απόδοση και το άριστο χρώµα τους.

 

Παχαίνουν τα ζυµαρικά;

Μια µερίδα µακαρόνια δεν έχει παραπάνω από 200 θερµίδες. Δεδοµένου ότι τα ζυµαρικά ολικής άλεσης έχουν χαµηλό γλυκαιµικό δείκτη δεν προκαλούν ταχεία αύξηση του σακχάρου στο αίµα και προκαλούν γρηγορότερα την αίσθηση του κορεσµού βοηθώντας µε αυτό τον τρόπο στον έλεγχο του βάρους.

Ωστόσο, θα πρέπει να είµαστε προσεκτικοί στο τρόπο µαγειρέµατος, µιας και η προσθήκη κρέµας γάλακτος, βούτυρου επαυξάνει το περιεχόµενο σε θερµίδες και λιπαρά. Αντίθετα, µία απλή µακαρονάδα µε σάλτσα ντοµάτας, κρεµµύδι, πράσινη πιπεριά, µανιτάρια, βασιλικό και λίγο ελαιόλαδο, αποτελεί ένα ιδανικό πιάτο µε λίγες θερµίδες (250 θερµίδες) και πολλά θρεπτικά συστατικά (κάλιο, βιταµίνη Ε, λυκοπένιο, καροτίνη).

Συµπερασµατικά, τα ζυµαρικά ολικής αλέσεως αποτελούν µια υγιεινή διατροφική επιλογή και µπορούν να καταναλώνονται χωρίς τύψεις στα πλαίσια της Μεσογειακής Διατροφής. Επιπλέον, συνδυάζοντας τα µε λαχανικά, κρέας ή ψάρι µπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ θρεπτικό γεύµα.

 


Σε συνεργασία µε την Βαλασία Τοκµακίδου Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc Συνεργάτης της Οµάδας Logodiatrofis.gr
Email: tokmakidou@logodiatrofis.grvalsdiet@gmail.com

 

Διαβάστε ακόμα:

Ζυµαρικά ολικής αλέσεως: Μύθοι και αλήθειες

Better Life Foods: Αναβάθμισε τη διατροφή σου!

Superfoods: Reboost your mood

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register
X