fbpx

Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

Karim Ramadan mental training

Mental Training: Ένας πρακτικός οδηγός για δροµείς

Αυτή είναι η πρώτη, από μια σειρά άρθρων του Karim Ramadan* στο περιοδικό iRun για την πνευματική «προπόνηση» και πώς οι δρομείς μπορούν να επωφεληθούν από αυτήν για να επιτύχουν τους στόχους τους και να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους.


* Ο Karim Ramadan είναι Λιβανέζος προπονητής αντοχής με εξειδίκευση στην αθλητική ψυχολογία, με έδρα την Ελλάδα μεταξύ Τρικάλων και Καρπενησίου. Διαδικτυακά ή αυτοπροσώπως, ασχολείται επαγγελματικά με την καθοδήγηση των αθλητών του για την ανάπτυξη των αθλητικών τους ικανοτήτων, την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν και την επίτευξη των προσωπικών τους στόχων.

 

Θα διερευνήσουμε τον ορισμό της ψυχικής αντοχής, θα εξηγήσουμε ένα σύνολο νοητικών δεξιοτήτων και θα σας καθοδηγήσω πώς να αναπτύξετε αποτελεσματικά την ψυχική σας αντοχή για να μεγιστοποιήσετε τη δρομική σας δυναμική.

Τι είναι η ψυχική αντοχή; Ορίζουμε ως ψυχική αντοχή, την ύπαρξη εκείνου του φυσιολογικού ή διαμορφωμένου ψυχολογικού ορίου που σας επιτρέπει, γενικά, να ανταπεξέλθετε καλύτερα από τους συναθλητές σας στις υψηλές απαιτήσεις (ανταγωνισμός, προπόνηση, τρόπος ζωής) που θέτει ο πρωταθλητισμός.

Συγκεκριμένα, να είστε πιο συνεπείς και καλύτεροι από τους ανταγωνιστές σας στο να παραμείνετε αποφασισμένοι, συγκεντρωμένοι, με αυτοπεποίθηση και να διατηρείτε τον έλεγχο υπό πίεση (Jones et al, 2002).

Ακριβώς όπως η φυσική ικανότητα, η ψυχική αντοχή επηρεάζεται από τη γενετική. Ωστόσο, θα παραλείψουµε τη συζήτηση «φύση εναντίον ανατροφής» και θα πάµε κατευθείαν στην ουσία: όπως και η σωµατική ικανότητα, έτσι και η ψυχική αντοχή, µπορεί να υπόκειται σε εκπαίδευση και ανάπτυξη.

Σε µια πρόσφατη σειρά συζητήσεων µε 20 κορυφαίους αθλητές του βουνού, από τους οποίους ερευνήσαµε τις «εις βάθος» συνεντεύξεις τους για να διερευνήσουµε τη χρήση πνευµατικής «προπόνησης», τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι οι νοητικές δεξιότητες όπως ο καθορισµός στόχων, η δηµιουργία σεναρίων, η θετική σκέψη και ο καθορισµός συγκεκριµένων ρουτινών αποτελούν µέρος των πρακτικών τους.

Ορισµένοι από αυτούς τους αθλητές, ανέπτυξαν µόνοι τους αυτές τις δεξιότητες, σε αντίθεση µε άλλους που εισήγαγαν αυτές τις δεξιότητες στην αθλητική τους ζωή µε συστηµατικό τρόπο.

Οι δρομείς που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους και να αναπτύξουν το νοητικό τους επίπεδο θα πρέπει να ξεκινήσουν αναπτύσσοντας μια αίσθηση πνευματικής συνειδητοποίησης:

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να σκεφτείτε, να προβληματιστείτε και να είστε προσεκτικοί απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Σου λείπει η δέσμευση στο προπονητικό σου πρόγραμμα;
  • Νιώθεις ότι η διάθεσή σου μπορεί να επηρεάσει τα κίνητρα και τη συνέπειά σου;
  • Πώς διαχειρίζεσε τις αναποδιές και τις αποτυχίες;

Αυτή η άσκηση βοηθά στην ανάπτυξη ενός συγκεκριμένου νοητικού επιπέδου και χρησιμεύει ως βάση για τις επερχόμενες νοητικές δεξιότητες και ασκήσεις. Στα επόμενα άρθρα θα καλύψω διαφορετικές νοητικές δεξιότητες και θα σας καθοδηγήσω να τις χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά για να ενισχύσετε την πνευματική σας αντοχή και τις επιδόσεις σας στο τρέξιμο.

Karim Ramadan mental training

 

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register
X