fbpx

Πρόσφατα 'Αρθρα

Social Media

διατροφή για το κρύο

Οι 9 τροφές-ασπίδα ενάντια στο κρύο

Όταν το κρύο αρχίζει να κάνει αισθητή την παρουσία του, υπάρχουν τροφές που θα μας προστατεύσουν και θα βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις χαμηλές θερμοκρασίες. Στο τέλος μιας χειμωνιάτικης ημέρας, λίγα πράγματα είναι το ίδιο ανακουφιστικά όσο ένα πιάτο αχνιστής σούπας ή ένα ζεστό ρόφημα.

Είναι γνωστό ότι δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια ευαισθησία απέναντι στο κρύο. Η αντίληψη του κρύου (ή της ζέστης) παρουσιάζει διαφορές στον κάθε άνθρωπο. Ο βιολογικός «θερμοστάτης» του εγκεφάλου μας ρυθμίζει τη θερμοκρασία στο σώμα μας, καθορίζει αν ζεσταινόμαστε ή κρυώνουμε και δίνει την εντολή στον οργανισμό μας να πάρει τις κατάλληλες προφυλάξεις. Έχει παρατηρηθεί ότι στατιστικά οι γυναίκες αισθάνονται συνήθως πιο έντονα το κρύο λόγω των ορμονών αλλά και του χαμηλότερου μυϊκού τόνου. Διαφορετική αίσθηση του κρύου έχουν επίσης τα βρέφη και οι ηλικιωμένοι.

Ας δούμε αναλυτικά ποιες είναι οι τροφές που μας προφυλάσσουν από τις χαμηλές θερμοκρασίες και αυξάνουν την εσωτερική μας θερμοκρασία:

1. Ζεστά γεύματα και σούπες

Οι ζεστές σούπες ιδιαίτερα αυτές που περιέχουν και κοτόπουλο, κρέας ή ψάρι, αποτελούν την ιδανική τροφή για το χειμώνα, γιατί όχι μόνο ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας αλλά γιατί, παράλληλα, μας ενυδατώνουν.

2. Όσπρια

Μας προσφέρουν ενέργεια και μας χορταίνουν χωρίς να μας προσδίδουν πολλές θερμίδες. Πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, αποτελούν σύμμαχό μας στις δύσκολες καιρικές συνθήκες.

3. Ζεστά ροφήματα

Από τις καλύτερες επιλογές για τις κρύες ημέρες και νύχτες, ένα φλιτζάνι ζεστή σοκολάτα, τσάι, χαμομήλι ή όποιο άλλο αφέψημα προτιμάτε. Συνοδεύστε τα με λίγο μέλι για έξτρα γεύση και ενέργεια. Όταν δεν ενυδατώνουμε επαρκώς τον οργανισμό μας, το σώμα αφυδατώνεται, μειώνεται η θερμοκρασία του με αποτέλεσμα να κρυώνουμε.

4. Ξηροί καρποί και ξερά φρούτα

Όλοι οι ξηροί καρποί περιέχουν σελήνιο και ωφέλιμα λιπαρά οξέα. Η συμπυκνωμένη ενέργεια τους θα βοηθήσει τον οργανισμό να κρατήσει σταθερό το επίπεδο των καύσεων, άρα και την θερμοκρασία του, και είναι απολύτως κατάλληλη διατροφή για το κρύο σε περιορισμένες βέβαια ποσότητες.

5. Υδατάνθρακες

Τα δημητριακά, το ψωμί, το ρύζι, οι πατάτες και τα ζυμαρικά όλων των ειδών, περιέχουν άμυλο και σύνθετους υδατάνθρακες που παρέχουν στον οργανισμό ενέργεια με αργό αλλά σταθερό ρυθμό. Την ενέργεια αυτή ο οργανισμός την αξιοποιεί σταδιακά μεταξύ άλλων και για την διατήρηση της εσωτερικής θερμοκρασίας σε σταθερά επίπεδα.

ζυμαρικά ολικής άλεσης

6. Καυτερές πιπεριές και πιπέρι

Εκτός από την έξτρα γεύση και το άρωμα που προσθέτουν στο φαγητό, περιέχουν ουσίες όπως η καψαϊκίνη και η πιπερίνη, που διεγείρουν το κυκλοφορικό σύστημα και προκαλούν θερμογένεση.

7. Βιταμίνη C

Τα εσπεριδοειδή είναι ιδανικά για να αυξηθεί η ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης C, που ως γνωστόν ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και ενυδατώνει τον οργανισμό.

8. Άπαχο κρέας

Το άπαχο μοσχαρίσιο κρέας, το κοτόπουλο και το ψαρονέφρι αποτελούν καλές επιλογές πρόσληψης σιδήρου, περιέχοντας παράλληλα χαμηλά κορεσμένα λιπαρά. Έχει παρατηρηθεί ότι όσοι υποφέρουν από αναιμία (έλλειψη σιδήρου) έχουν συχνά κρύα χέρια και πόδια. Ο σίδηρος που προσλαμβάνεται από το άπαχο κρέας απορροφάται καλύτερα από το σώμα σε σχέση με τις φυτικές πηγές του στοιχείου.

9. Μικρή ποσότητα αλκοόλ μαζί με το γεύμα

Η μικρή ποσότητα προσφέρει την απαιτούμενη ενέργεια για τις καύσεις. Αντίθετα, σε μεγάλες ποσότητες το αλκοόλ προκαλεί αγγειοδιαστολή και μας κάνει να κρυώνουμε περισσότερο, γι΄ αυτό να το αποφεύγετε.

• Photo credit: David Abbram / Pexels

 


Διαβάστε ακόμα:

Αβοκάντο, μια σούπερ τροφή

SUPERFOODS: Reboost your mood

Βιταμίνες: Ποιες χρειαζόμαστε για να θωρακίσουμε την υγεία μας

Γράψε Σχόλιο

You don't have permission to register